Här kommer ett snabbt och supereffektivt säljtips! Fördelen är att kunden i princip säljer in till sig själv och får väldigt svårt att motstå sina egna

DABA

Definiera Behov

Börja med att hitta ett behov hos kunden, genom att ställa frågor. Ex. höga räkningar, gamla mobiler, dålig täckning, missnöje med kundtjänst.

Acceptera Behovet

Få kunden att säga att han har det behovet, genom ledande frågor. Det bästa är om han uttalar det själv, så hjälp honom gärna lite på vägen.

Bevisa Lösning

Nu förklarar du hur du kan täcka hans behov och hur exakt din lösning påverkar honom.

Acceptera Lösningen

Nu gäller det att få kunden att säga att det du erbjuder är lösningen. Det bästa, än en gång, är om han uttalar det själv.

Om kunden har följt din DABA-teknik kan du nu i lugn och ro bekräfta det kunden redan vet och gå vidare till detaljfrågor som handlar om vad som händer efter att kunden har tackat ja!

Prova denna och öva, öva, öva!!


Testa kundchatt gratis i dagar

Related Post