Kundkännedom – Strategi

Dina kunder, som använder dina produkter eller säljer dem vidare, får värdefulla kunskaper beträffande produktprestationer, svagheter, missbruksmöjligheter, köpskäl, köphinder, reklamverkningar osv.

En del kunder samlar systematiskt sina erfarenheter, bearbetar dem och säljer sedan till leverantörerna, för vilka de naturligtvis är av största värde. Avdelningar inom detaljhandeln har på detta sätt blivit marknadsforskare för sina leverantörer.

Uppgifter levererade från kunder, ger tillverkaren nya möjligheter att rikta in produkter och strategi på reella villkor och kontinuerligt anpassa dem till växlande fakta.

Upplysningen om denna kommunikation mellan kund och leverantör kan påminna dig om, hur värdefulla alla informationer är, som du får från kunden angående dina varor, deras användning eller deras vidareförsäljning.

Samla allt och dra nytta av det!

Var inte rädd att be dina befintliga kunder om en ärlig utvärdering av dina produkter.

Related Post