Lova en personlig vinst – Argumentering
När du säljer till industriköpare måste ditt erbjudande lova en tvåfaldig nytta. Det måste medföra en om möjligt…
E-post: info(at)spsverige.se
Telefon: 08 410 223 60
Besök: Västberga Allé 9, 126 30 Hägersten
presenteras av Säljpartner Sverige AB
När du säljer till industriköpare måste ditt erbjudande lova en tvåfaldig nytta. Det måste medföra en om möjligt…
Anta att ditt erbjudande innehåller tio väsentliga fördelar för kunden. Ska du framställa alla tio fördelarna eller bara…
Muntliga och skriftliga yttranden från kunden kan innehålla fyra element: Information Känsloyttring Framställning av sig själv Uppmaning Exempel:…
Så fel det kan bli! Visst skall man lägga en hel del energi på att skapa en snygg,…
Kunden spjärnar emot ditt förslag. Enligt hans sätt att se behöver han inte din produkt. Du måste alltså…
Kunder bjuder ibland på motstånd när du introducerar en ny produkt. Vad kan du göra? Informera dina kunder…
I kapitalvaruindustrin händer det sällan att inköparen ensam fattar besluten. För det mesta tillkallas förhandlingspartner från andra avdelningar.…
Avsevärda förluster i fråga om arbetstid och prestationer uppstår, när oönskade arbeten upprepade gånger uppskjuts. Skälet till uppskjutandet…
Stanna upp i tre minuter, titta på filmklippet och ställ dig själv dessa 4 frågor. Det finns så…
Lova en personlig vinst Säljframgång bygger på många faktorer. Dessa har noga undersökts av USA-professorerna Thomas W Leigh…